<< Strona główna
Księgarnia brydżowa Księgarnia brydżowa Księgarnia brydżowa Poznajmy się BBO
Szukaj
<< Powrót do listy problemów
Problem nadesłany przez Cezary Rzemieniuk

Szanowny Redaktorze,

Licytując w turnieju na maksy jako W otrzymałem następującą rękę:

SA K 10 x x x  K x   x x   K D x

Zalicytowałem 1mój 2. Mam nadwyżki, dobrą szóstkę, trzymam pozostałe - 2BA, mój 3BA i trzy pasy.

 A K 10 x x x
 K x
  x x
 K D x
 x x
 x x
 K D W x x x
 A x x

Po wiście kierowym bez dwóch. Piki się dzielą, 4do rzucenia.
Kto popełnił błąd?
Cezary
Rozwiązanie problemu:

Czarku,

Na pewno nie można winić za licytację
E. W turnieju par, każdy z jego ręką zalicytowałby 3BA, gdyż Twoje 2BA wskazuje modelowo układ 5332 i nadwyżkę w sile (Wspólny Język).
Ponieważ w WJ-cie 2
nie forsuje, więc powinieneś zgłosić 3, choć na taka licytację chciałoby się mieć nieco silniejszy kolor.
Gdybyś miał uzupełnienie w karach, słabe piki, np. kartę:

SA 10 x x x x  K x   A x   K D x

Twoje 2BA byłoby najlepszym wyborem, mimo sześciu pików.  To m.in. dlatego w zdecydowanej większości współczesnych systemów rebid 2jest forsujący, by z niewystarczająco silnym sześciokartem pikowym móc zalicytować 2, mimo nadwyżki w sile.
Mógłbyś powiedzieć tak:
Gdybym miał:

SA K 10 x x  K x x   x x   K D x

Też zalicytowałbym 2BA...
- Tak, ale teraz 3BA jest sensownym kontraktem, po wiście kierowym zależy od ich podziału 4-4 (a może kiery są zblokowane).
Władysław Izdebski

wykonanie: Strony internetowe gdańsk - Netidea.pl